Fotoğraf Galerisi - Netfotograf fotoğraf paylaşımı platformu
  Anasayfa Foto Haber Donanım Forum Foto Market Fotoğraf Galerisi Seri İlanlar Eğitim Fotoğraf Gezileri Reklam İletişim
fotoğraf galerisi
 
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni Hatırla:
Yeni Üye / Şifremi Hatırlat
Tozlaşmalar Zamanı.... - Fotoğraf: Şerafettin Çalışır DOKUNMA - Fotoğraf: Ali Tuzcu KapıdaKiler - Fotoğraf: Cemal Sepici Duel 2 - Fotoğraf: Erol Özdemir Ufkumda batmayan güneş - Fotoğraf: Bekir Karaca
25 Nisan 2024, Perşembe
» Fotoğraf Galerisi
  Ayın Konusu
  Bitkiler
  Dijital Çalışmalar
  Hayvanlar
  İnsan
  Macro
  Manzara
  Netfotograf Özel
  Sanatsal - Teknik
  Siyah Beyaz
  Su Altı
  Şehir - Mimari
  Yaşam
  Yetişkin
  Diğer
 
 
» Fotoğrafça
Titreşim Önleme Sistemi Yararlı Mı?
ocaklilarAşağıda görülen her iki fotoğraf da, aynı ortamada ve aynı değerler ile çekilmiştir. (Yetersiz ışık şartları, Perde Hızı: 1/8, Diyafram: 2.8, ISO 50)      Makinenin, yetersiz ışık şartları nedeniyle ISO yu yükseltememesi ve her iki fotoğrafta da aynı perde hızı ve diyafram değerl...
Devamı »
 
» Aktif Üye/Ziyaretçi
Üye: tatli, (1)
Ziyaretçi: 2246
 
Toplam Üye: 282367
Dün: 2
Bugün: 0
 Fotoğraf Arama
 

İlahi Geometri

İlahi Geometri
 

Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın


ozzy baba

ozzy baba

Portfolyo
için
tıklayın

İlahi Geometri

Makina : Nikon D80
Objektif / Filtre : 18-200 Vr
Kategoriler : Gün Doğumu & Batımı
Eklenme Tarihi : 14 Ağustos 2007
Görüntülenme : 4154
Açıklama :

Her şeyi yaratan ve yöneten yüce Allah geometriyi de hergün ve her saniye gözümüzün içine sokar gibi yeniden yaratıyor ve yönetiyor... Bize sadece bakmak ve görmek düşüyor ve tabii şükretmek....Bu fotoğrafı bir kaç saat önce çektim... Fotoğrafta açı nedeniyle derinliğin kaybolduğunun farkındayım ama hoşuma giden fotoğrafın geometrik düzeni... (Derinliği vurguladığım bir kaç poz daha çektim ama bunu paylaşmak istedim sizlerle) Bazen derinliği kaybetme pahasına böyle cepheden iki boyutlu düzleme yapılan aktarmaların neticeleri çarpıcı olabiliyor... Fotoğrafta yarım daireler (alttaki çalılığı kast ediyorum) tam daireler (güneş) üçgenler (Tekne) paraleller (tekne, liman, dağlar ve öndeki kara) birbirine zıt (kesen) paraleller (Tekne direği ve güneşin şavkı ve fener ile yukarıda yatay düzlemde ki paralel çizgiler) Vektörler (teknenin ve limanın uzamı) Silindir (fener) kareler (fenerin korkulukları) eğriler (dağlar) var ve hepsi biribiriyle sade bir uyum içerisinde.....Benim farkedemediğim nice geometrik aynırtı daha... Bu fotoğrafın bir diğer özelliği ise makinadan çıktığı gibi yayınlanması( Hadi ordan renklere bariz müdahale var diyen sesleri duyar gibiyim) Evet renk doygunluğuna bir müdahale yok yapılan tek müdahale kontrastın (Tam bir silüet yakalayarak geometriyi vurgulama açısından) arttırılması bir parça o kadar... Renklerin bu derece doygunluğu için bir küçük sırrımı paylaşayım... Bakın çekerken fotoğraf makinanızın beyaz dengesini bozun... (benim yeni keşfettiğim bu özelliği bilenler varsa ukalalığımı bağışlasınlar) bu tür fotoğraflar için beyaz dengesini floresan ışığı ve benzeri ayarlarda çekmesini tavsiye ederim...Özellikle Nikon kullanıcısı arkadaşlar için söylüyorum ben günışığı (otomatik) ayarında hassasiyeti arttırınca bu sonucu elde ettim.. WB düğmesine bastıktan sonra direct sunlight (hani şu güneş parlaması şeklinde olana getirin ve kumanda düğmesini basamaklı bir şekilde oynatın... + değerler renkleri ısıtıyor ve - değerler tam tersi (Tersi de olabilir şu an deneme imkanım yok siz denersiniz artık) Bu fotoğraf (renk olarak) Benim Nikonun LCD ekranında da aynen böyle duruyor ister inanın ister inanmayın...

İp : 195.***.**6.72
   
İlahi Geometri yorumları

fdemirhan

fdemirhan

üye
(Amatör)

İstanbul

 

Bu güzel fotografa beğenilerimi belirtirken izninizle bir iki kırıntı ilave edeyim.
Işık rengi Kelvin denen bir (aslında ısı ölçeği) ölçekle ölçülür. Kabaca, bir metali tam karanlık bir yerde hiç göremezsiniz. Metalı ısıtmaya başilarsanız (mesela 3000 K dereceye) kırmızımtrak bir ışık yaymaya başlar. ısı arttıkça renk mavi-beyaza doğru gider.
Ortalama gün ışıgı 5500K civarındadır (flaşların renk ısısı) özel filmler hariç, filmler 5500K için ayarlanmıştır vs...
Bunun sonucu olarak doğru renkler için makinenin ortam renk ısısnı bilmesi gerekir. Makinelerde bir tür colormetre kabaca renk ısısını hesaplar, ve buna otomatik beyaz ayarı denir.
Ortam renk ısısından daha yüksek ayar seçerseniz fotograf kırmızıya, daha düşük seçerseniz maviye sapar.
Makinenizde renk ısısı düşük olan akşam ışığında 10.000 K renk ısısı seçin, ve kontrası yüksek seçin, bu etkiyi alırsınız. Bu arada Değerli Cemone bir soru sormuş, onada bir yanıt olmuştur umarım. (manuel kelvin ayarı).
Tarih: 14 Ağustos 2007, 14:58 - İp: 85.***.**3.233
  ----------------
 
 
     

tapates

tapates

üye
(Amatör)

Muğla

 

 

selamlar..
Kırmızı harika olmuş desem bu kompozisyona)
Başarılı..
Ayrıca Nikon kullanıcı olarak bana da açıklamanızla yardımcı oldunuz sağolun)
Işığınız bol olsun..
Tarih: 14 Ağustos 2007, 15:00 - İp: 88.***.**1.189
  ----------------
 
 
     

deryacik

deryacik

üye
(Meraklı)

Ordu

 

harika bir kompozisyon,,rengi'de mukemmel,aciklamada yazdiklariniz cok farkli bir bakis acisi veriyor karenize,,sizi tebrik ederim..
Tarih: 14 Ağustos 2007, 15:11 - İp: 196.***.**0.3
  ----------------
 
 
     

ahmet07

ahmet07

üye
(Amatör)

Antalya

 

 

çok nefiz olmuş..
Tarih: 14 Ağustos 2007, 15:44 - İp: 78.***.**2.86
  ----------------
 
 
     

fatma cink

fatma cink

üye
(Amatör)

Sakarya

 

Ömer bey yine muhteşem bir günbatımı sunmuşsunuz bizlere. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Fırsat bulunca denemeye çalışacağım. Sizin gibi bilgilerini paylaşacak ustalara ihtiyacımız var herzaman.
Başarınızın devamını diliyor,tebrik ediyorum.
Tarih: 14 Ağustos 2007, 22:07 - İp: 88.***.**9.243
  ----------------
 
 
     

dagli

dagli

üye
(Amatör)

İstanbul

 

çok çok güzel tebrikler
Tarih: 14 Ağustos 2007, 22:55 - İp: 85.***.**3.160
  ----------------
 
 
     

nikomaniaa

nikomaniaa

üye
(Amatör)

İcel

 

harika bir çalışma olmuş
açıklamalarınız ile dahada etkileyici
selamlarımla
yılmaz
Tarih: 14 Ağustos 2007, 22:57 - İp: 88.***.**7.92
  ----------------
 
 
     

mümün 52

mümün 52

üye
(Amatör)

Yurtdışı

 

harika bir kare tebrikler
Tarih: 15 Ağustos 2007, 01:47 - İp: 194.***.**1.14
  ----------------
 
 
     

ozzy baba

ozzy baba

üye
(Meraklı)

Ankara

 

Tatilde olduğum için sınırlı (ve de sıkıntılı) bir biçimde ve telefon üzerinden bağlanabiliyorum... Bu sebeple fotoğraflara doğru düzgün yorum yapamadığım ve benim fotoğraflarıma yorum yapan dostlarıma teşekkür edemediğim için cidden müteessirim...

Buradan teşekkürlerimi kabul edin.... Bir mesaj yazıyorum iki saate gidiyor... Şu ADSL ne büyük nimetmiş... Neyse....

Özelden soran ve farklı makinaları olan arkadaşlara bir cevap veremedim... Ama Ayar işini (beyaz dengesi- renk ısısı)hususunu Fatih Ustamız kendisine yakışır ve gayet ilmi bir biçimde izah etmiş... Sağolsun varolsun... Allah başımızdan eksik etmesin....

Fotoğraflara müdahale meselesine gelince....Bu konu artık iyice karıştı... Şöyle geçmişi (delikli demirin icad edilmeyip delikanlılığın bozulmadığı günleri bir hatırlarsanız) Bu müdahaleleri biz zaten çeşitli filtrelerle yapardık... Sarısı turuncusu 81Ası Bsi Csi ... Kalanını da ustalar ya karanlık odada yada stüdyoda hallederdi... Filmin banyo süresini kısa ve uzun tutarak pozlamasını değiştirirdik... İyi ama bunları hakkıyla yapan adama biz profesyonel fotoğrafçı ve fotoğraf zanaatçısı veya yerine göre sanatçı derdik... İyi yapanın eli öpülürdü... Bunları yapacak adam her mahalleden bile bir tane çıkmazdı... Eee.. Şimdi ne oldu... Bilgisayar icat oldu... Eline fotoğraf makinası almamış 10 yaşındaki çocuk bile tam onbeş saniye içinde baba bir ustanın 15 ylda öğrendiği işi (mesela tonlamayı, poz değerlerini değiştirmeyi) en güzel bir biçimde yapabiliyor mu... Evet... Peki maalesef evet mi? yoksa çok şükür evet mi? Eski günleri görmüş biri olarak ben de epy direndim ve bu konuda kafam çok karışıktı ama... Bence çok şükür evet....

BİR KERE ŞU GERÇEĞİ BİR KABUL EDELİM....
HİÇ BİR FOTOĞRAF MAKİNASI GÖZÜMÜZLE GÖRDÜĞÜMÜZ GİBİ NE RENKLERİ VE HELE DE NE KOMPOZİSYONU ASLA AMA ASLA YANSITAMAZ... (EN AZINDAN ŞİMDİLİK) BÖYLE BİR ŞEY (BU GÜNE KADAR BİLİNEN ANLAMIYLA) FOTOĞRAFIN DOĞASINA AYKIRI ZATEN... BİR KERE ÜÇ BOYUTLU BİR DÜNYAYI İKİ BOYUT ARASINA SIKIŞTIRIYORSUNUZ... KADRAJLA ASLA GÖZÜNÜZLE HAYAL EDEMEYECEĞİNİZ BİR KOMPOZİSYON OLUŞTURUYORSUNUZ... SONRA HEPSİNDEN ÖNEMLİSİ SIKICI OLMAMAK VE FOTOĞRAFI BAKILABİLİR KILMAK ADINA ÇEKİM AÇINIZI ÖYLE BİR DEĞİŞTİRİYORSUNUZ Kİ...
YA HOCAM BANA İYİ NOT ALACAK BİR TANE MANZARA FOTOĞRAFI GÖSTERİN ŞÖYLE ÖN PLANINDA KUMSAL OLMASIN VEYA TAŞLAN BİR TERLİK PABUÇ BİR ŞEY İŞTE... HANGİ İNSAN YERE EĞİLİP KARINCA YÜKSEKLİĞİNDEN MANZARA SEYREDER? RENK DOYGUNLUĞU NEREDEYSE BİR ASIRDIR PEŞİNDEN KOŞTUĞUMUZ BİR ŞEYDİ... FİLMLERİ, OBJEKTİFLERİ, FİLTRELERİ TÜM GÜCÜMÜZÜ BU İŞE HARCADIK ŞİMDİ BİR TANE TUŞA BASIYORSUN BİTTİ... MUTLAKA İÇİNİZDE 400 ASA FİLMLE FOTOĞRAF ÇEKEN OLMUŞTUR....ÖNCE BİR HEVES KARANLIKTA FOTOĞRAF ÇEKİCEM ZANNEDERSİN SONRA HAYAL KIRIKLIĞI DİZ BOYU... GÜMÜŞ NİTRATMIDIR NEYSE İŞTE TEKNOLOJİSİ OYDU... BİTTİ .... YANİ BUHARLI LOKOMOTİFİN ARKASINDAN AĞLAMAK GİBİ BİRŞEY BİZİMKİSİ... EEE O GÜNLER GÜZELDİ HOŞTU... AMA BİTMESİ GEREKİYORDU VE BİTTİYANİ ... İYİKİ DE BİTTİ... BEN KENDİ ADIMA KONUŞAYIM... FOTOĞRAFÇILIK OZAMANLAR ÇOK ZAHMETLİ BİR İŞTİ... ŞİMDİ BENİM BU YUKARIDAKİ FOTOĞRAF VARYA YANİ MAKİNANIN KENDİSİNİ KOYSAN ZATEN ÇEKECEK OLAN FOTOĞRAF O TARİHLERDE YARIŞMALARA GİRSE ÖDÜL ÜSTÜNE ÖDÜL ALIRDI... (KOMPOZİSYON VE DİĞER GÖRSEL DEĞERLENDİRMELERİ HARİÇ TUTARAK SADECE FOTOĞRAF TEKNİĞİ AÇISINDAN YANİ IŞIK AYARI RENK DOYGUNLUĞU NETLİK V.S) AMA ŞİMDİ BU FOTOĞRAFIN YÜZLERCE BENZERİ BU SİTEDE HER GÜN YAYINLANIYOR... YÜZÜNE BAKAN YOK...pEKİ FOTOĞRAF SANATI ÖLDÜ MÜ? HAYIR... HALEN GÜZEL BİR FOTOĞRAF ÇEKMEK... KOMPOZİSYONU AYARLAMAK... GÖRMEKLE BAKMAK ARASINDAKİ FARKI ORTAYA KOYMAK PARA EDİYOR MU.... EVETTT... EE ÖYLEYSE BENİM GİBİ ACEMİLERE BİLE FOTOĞRAF ÇEKTİREN VE FOTOĞRAFI SEVDİREN SİZİNLE TANIŞMAMA VE PAYLAŞMAMA SEBEP OLAN TEKNOLOJİNİN NERESİ KÖTÜ....

DOĞAL RENKLER (gözümüzün gördüğüne en yakın renkler) KONUSUNDA (BUFALLO) KATILMIYORUM...BU fotoğraf eni konu bir manzara fotoğrafı... Yani bir belge değil... Tamamen görsellik üzerine kurulu... Yani ben bu güneşi yeş
Tarih: 15 Ağustos 2007, 02:57 - İp: 195.***.**6.74
  ----------------
 
 
     

karaboga09

karaboga09

Üye
(Amatör)

Antalya

 

Açıklamalar bir yana görsel olarak güzel bir çalışma..
Emeginize
Tarih: 15 Ağustos 2007, 07:43 - İp: 88.***.**3.141
  ----------------
 
 
     

Sayfa(lar): 1 | 2 | 3 | 4 | 5

Gri skala
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

 

Manzara Bitkiler Hayvanlar İnsan Netfotograf Özel Yaşam Ayın Konusu
» Deniz » Çiçekler (Evcil) » Hayvanlar (Evcil) » Çalışan İnsan » Foto Sende (Oyun) » Haber » Bisiklet (2009 Haziran)
» Doğa » Çiçekler (Yabani) » Hayvanlar (Yabani) » Çocuk & Bebek » Foto Öykü » Komik » Ekonomi (2008 Haziran)
» Gökyüzü & Bulutlar » Meyveler » Kediler Köpekler » Eller & Ayaklar & Gözler » Nf Buluşma Noktası » Sahne » Detaylar (2008 Mayıs)
» Gün Doğumu Batımı » Türkiye Florası » Kuşlar » Gölgeler & Silüetler » Üst Bant Arşiv » Sokak » Çocuk Olmak (2008 Nisan)
» İlkbahar Dijital Çalışmalar » Türkiye Faunası » İnsan Manzaraları Şehir - Mimari » Spor » Kadın (2008 Mart)
» Kış » Dijital Kurgu Sanatsal - Teknik » Portre » İç Mekan Su Altı » Çalışan Çocuklar
» Nehirler Şelaleler Göller » HDR » Detay Makro » İstanbul » Su Altı » Işık
» Panoramik » Manipülasyon » Gece Çekimleri » Bitki » Kapılar Pencereler Siyah Beyaz » Korku
» Sonbahar Yetişkin » Soyut » Böcek » Kültürel Miraslarımız » Siyah Beyaz » Siyah Beyaz Hatıra
» Yaz » Erotik » Reklam & Moda » Kelebek » Mimari Diğer » Türk İnsanı
  » » Diğer » Obje » Şehir » Diğer » Yeni Yıl
         
» Zıtlıklar
©Copyright 2002 - 2009 - Sitemiz, Türkiye'nin en hızlı Web Hosting sunucularında, Radore Hosting'de barındırılmaktadır.