» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Pentax Ve Nikon Perde Sayısı Öğrenme
| Perde Sayısı (çekim sayısı, shutter count, actuation count) bir fotoğraf makinesinin durumu hakkında bilgi veren, otomobillerdeki "kilometre" kriterine karşılık gelen veridir. Özellikle ikinci el makine alımında, makinenin ne kadar çok kullanıldığını anlamanın en temel verilerindendir. Ancak perde s... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
sezgin72,
(1)
|
Ziyaretçi: 6068 |
|
Toplam Üye: 282605 | Dün: 1 | Bugün: 0 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
Baç Köprüsü
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
fdemirhan
Portfolyo için tıklayın
|
Baç Köprüsü |
Makina : |
Canon EOS 5D
|
Objektif / Filtre : |
17-40 |
Kategoriler : |
HDR
Kültürel Miraslarımız
|
Eklenme Tarihi : |
19 Ocak 2008 |
Görüntülenme : |
5161 |
Açıklama : |
Bac Köprüsü (Justinianus Köprüsü)
Modern Tarsus kentinin doğusunda bulunan Justiniaus köprüsüne halk tarafından eskiden şehre girişte alınan Bac Vergisinden dolayı Bac Köprüsü denilmektedir.
Adana-Ankara karayolunun Tarsus girişinde ve kuzeyindedir. Berdan (Tarsus) Çayı üzerindeki köprü, İ.S.VI. yüzyılda Bizans İmparatoru Justiniaus (İ.Ö.527-566) tarafından yaptırılmıştır. Birkaç kez ve en son olarak 1978 yılında restore edilmiştir.Eski dönemlerde köprüden geçme paralı olduğundan bu köprüye vergi anlamına gelen Bac adı verilmiştir.
http://www.mersin.web.tr |
İp : |
88.***.**9.22 |
|
|
|
|
|
Baç Köprüsü yorumları |
|
tualll üye (Meraklı) İzmir
|
çok güzel bir kadraj ve harika bir çekim . . . kutlarım . |
|
Tarih: 22 Ocak 2008, 15:52 - İp: 85.***.**6.12 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sado34 üye (Profesyonel Fotoğrafçı) İstanbul
|
Harika bir açı ve nefis bir HDR çalışması.
HDR adı altında yapılan katliamlardan sonra keyifle izleyebildiğim bir fotograf.
Tonları, rengi, kontrastı, ve diğer tüm ayarları ustaca
Anlayanlara bir HDR dersi...
ellerine sağlık Fatih usta |
|
Tarih: 22 Ocak 2008, 17:08 - İp: 81.***.**6.126 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ozzy baba üye (Meraklı) Ankara
|
Fatih Ustam...
HDR fotoğraflar genellikle fazla oynanmış, ne bileyim suluboya efekti uygulanmış gibi doğallıktan uzak geliyor ...
Bu sebeple Ben de (aslında bir parça da üşengeçlikten veya zamansızlıktan) bu HDR işinden uzak duruyorum.... Ancak bu fotoğraftaki gibi doğal görünüşü ve keskinliği ile göz dolduran bir fotoğraf HDR ile gerçekte istenen amacın (yani makinanın kontrast algılamasındaki noksanlığın giderilerek daha geniş aralıkta detay sunan fotoğrafların) ortaya konması önyargılarımı zorladı... Sizin ustalığınızın ve tecrübenizin de mutlaka katkısı vardır ve bunu sözle anlatmak pek bir anlamsız ama müsait bir vaktiniz olursa tekniğinizi ve özellikle de kullandığınız programı kısaca izah ederseniz sevinirim... Sevgi ve saygılarımla.... |
|
Tarih: 22 Ocak 2008, 20:58 - İp: 78.***.**9.243 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fdemirhan üye (Amatör) İstanbul
|
Merhaba Özgün,
Galerimde eski bir Saitabat fotografı var. Orada biraz detay anlatmıştım sanırım. Onlara ilave olarak,
1) Her HDR fotograf, ışık dağılımının göz alışkanlığının ötesinde olduğu için, biraz suni görünür. Bunu engellemek için HDR ayarlarının mümkün olduğunca az yapılmasını,
2) HDr yazlılmında, saturasyon ayarının kesinlike nötr ( veya çok az) yapılmasını, gerekiyorsa daha sonra photosop ile yapıılmasını
3) 1 den fazla poz çekiminde MUTLAKA tripod kullanılmasını, fotograf büyük boy kullanılacaksa, kablo deklanşör kullanılmasını
4) HDR yazılımda işin bitmediğini (genellikle kzıl-kahve bir ton oluşur) , daha sonra photoshop ile renk düzeltmesi yapılmasını
5) bu zahmete giremem deniyorsa, HDR den uzak durulmasını
öneririm.
Photomatix pro denilen bir yazılımı kullanıyorum. Pozlama seçerken
1) önce ortama göre uygun alan derinliğini sağlayacak bir diyafram seçiyorum (mesela f8)
2) spot ölçümle en parlak yer için hız belirliyorum (mesela 1/500)
3) spot olçümle en karanılık yer için hız belirliyorum (Mesela 1/30)
sonra 1/30, 1/60, 1/125, 1/250 ve 1/500 ile fotografları çekiyorum.
(RAW daha fazla dynamic range verdiği için 1/30, 1/125 ve 1/500 yeterli olur)
Sonra bunları photomatix'te açıp ışığı dengeleyince, tiff olarak kaydedip, çıkanı photoshop'a yolluyorum.
Kabaca işlem budur. |
|
Tarih: 23 Ocak 2008, 00:25 - İp: 85.***.**4.108 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
teos üye (Amatör) İstanbul |
Tekniği ile kadrajı ile çok başarılı bir mimari fotoğraf olmuş Fatih. Gökyüzü de senden yana imiş. Emeğini kutluyorum. |
|
Tarih: 26 Ocak 2008, 23:40 - İp: 88.***.**9.16 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cappadociaman üye (Doğa Fotoğrafçısı) Artvin |
Üstad selamlar...
HDR tekniğini tam ayarında kullanan 3-4 ustadan biri olarak gördüğüm için özellikle fazlaca inceledim. (kendime ders çıkarmak adına)
Gerçekten saturation değerlerini fazla verdiğimi anladım.
HDR çekimi için verdiğiniz ip uçları ise altın değerinde.
Birazdan çekime çıkacaktım bu bilgileri almam iyi oldu.
Fotoğraf geçekten iyi...
Sadece aklıma takılan yerleri sormak istiyorum...
Tek kareden HDR yapmadığınızı anlıyorum.
Buna rağmen su,bulut,taşıt,insan,bayrak vs gibi hareketli konuları tek kareymiş gibi nasıl sabit hale getiriyorsunuz?
Bunun için sonradan PS de müdahelemi var yoksa özel bir teknik mi var?
Birde HDR çalışmalarında arka fonda gökyüzü varken ince dallar veya tellerin işlem sonunda kabarık bir doku oluşturması gibi bir sorunla karşılaşıyoruz.Sizin çalışmanızda bu olumsuzluğu görmedim.Bunun için nasıl bir ayar yapıyoprsunuz?
Çalışmalarınızdaki başarıların devamını diliyorum. |
|
Tarih: 27 Ocak 2008, 12:52 - İp: 88.***.**2.111 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nehirden üye (Amatör) İstanbul
|
bitmez ülkemin güzellikleri.işte bir tane daha
kutladım |
|
Tarih: 27 Ocak 2008, 12:53 - İp: 85.***.**5.153 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fdemirhan üye (Amatör) İstanbul
|
Tüm güzel yorumlara içten teşekkürlerimi sunuyorum.
Sevgili Hakan,
Fotografları yüklerken bir seçenek var, "ghosting effects" o hareketli nesneleri, gölgeleri yok etmekte epey başarılı olabiliyor.
Kabarık doku gibi oluşan şeyler için iki ayarı iyi kullanmak lazım.
Strength ve light smoothing. Onların fotografa göre değişebilen bir dengesi var. Ama genel olarak strength %50, smoothing %75 civarı başlamakta fayda olabilir, o problem için.
Bir ayrı problem ise tam kapalı alanların (msela fotografı çapraz geçen 2 paralel elektrik teli) farklı renkler verebilmesi. Gökyüzünün teller arasında kalan kısmının daha açık / koyu olabilmesi.
Bunun tek ilacı fotografları raw değilde jpeg olarak kullanmak. Jpeg dönüştürüp sonra her fotografta photoshop ile telleri temizledikten sonra fotografları photomatix'e yollamak. Sanırım ne demek istediğimi anlamışsındır.
Selamlar. |
|
Tarih: 28 Ocak 2008, 01:03 - İp: 81.***.**0.39 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
flassv editör (Haber Fotoğrafçısı) Afyonkarahisar |
ellerine sağlık üstat çekip ben yaptım oldu dmek yarin herşeyi en ince detayına kadar anlatman arı bir ustlaık elerinden öperim abicim. |
|
Tarih: 2 Şubat 2008, 11:33 - İp: 88.***.**0.228 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f.fayzin üye (Doğa Fotoğrafçısı) İstanbul
|
FDEMİRHAN
KİTABINI GÖRDÜM
HAYRAN KALDIM.
BU KAREN VE
BAŞARILARIN İÇİN
GÖZLERİNDEN ÖPER
TEBRİK EDERİM EVLAT.
FARUK FAYZİN AMCAN... |
|
Tarih: 2 Şubat 2008, 11:37 - İp: 88.***.**4.239 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 | 2 | 3 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|