» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Titreşim Önleme Sistemi Yararlı Mı?
| Aşağıda görülen her iki fotoğraf da, aynı ortamada ve aynı değerler ile çekilmiştir. (Yetersiz ışık şartları, Perde Hızı: 1/8, Diyafram: 2.8, ISO 50) Makinenin, yetersiz ışık şartları nedeniyle ISO yu yükseltememesi ve her iki fotoğrafta da aynı perde hızı ve diyafram değerl... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
fdiker,
han,
(2)
|
Ziyaretçi: 1556 |
|
Toplam Üye: 282358 | Dün: 2 | Bugün: 2 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
Köçek-bahşiş
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
renk78
Portfolyo için tıklayın
|
Köçek-bahşiş |
Makina : |
Canon |
Objektif / Filtre : |
18 55 |
Kategoriler : |
Dijital Kurgu
|
Eklenme Tarihi : |
18 Eylül 2008 |
Görüntülenme : |
6542 |
Açıklama : |
osmanlı dönemi saray ve saltanat çevresinde yer alan köçek geleneğinde kadın kılığına girerek dans eden erkeklere müzisyenler eşlik ediyorlardı.
yedi yaş gibi çok erken yaşlarda başlayan köçeklik eğitimi 14 yaşına kadar sürer ve bu yaştan itibarenköçekler profesyonel dansçı olarak mesleklerini sürdürürlerdi
1861 yılında sultan’ın köçek takımlarını yasaklamasının ardından köçekler anadolu’ya ve çeşitli arap ülkelerinedağıldılar.
anadolu’nun bazı bölgelerinde hala varlıklarını sürdüren köçeklik geleneği özellikle kastamonu yöresinin zengin bir kültürü olarak yaşamaktadır. kastamonu düğün ve şenlikleri köçeksiz yapılmaz.
safranbolu (karabük) köy düğünlerinde zurna havaya başladı mı davulcu köçeğin karşısında yer alır. davulcunun sol dizkapağı dışarı çıkık duracak surettedir. o ayağın parmak uçlarına basarak davulu dizkapağı üstüne yerleştirir. sonra hafif hafif vurarak sahayı dolaşmaya başlar. bu h’l, köçek kaçıyor, davulcu kovalıyor gibidir. bu yolda biraz dolandıktan sonra, davulcu sazını (davulunu) savunarak hızlı bir dönüş yapar ve sert bir tokmak indirişiyle oyuna ’m’de (hazır) vaziyette olur.
köçek, hafifçe göğsünü dışa verir, kollarını vücuda diklemesine yanlara uzatır. ellerini bilekten kırık vaziyette aşağı bırakır, sağ ayağı geride olarak gözlerini mahcup (utangaç) bir bakışla yere eğmiştir.
davulcuda mümkün olduğu kadar göğüs kabartarak, dik ve mağrur baş kaldırışıyla gözlerini köçeğe dikik tutar. sağ elini tokmağı indirecek vaziyette kaldırıp sol elini davulun kasnağı üstüne dayamış bulunur.
köçek, zillerini şakırdata, gözlerini yerden ayırır. davulcuya bakarak titremeye ve göbek atmaya başlar. davulcuda köçeği taklit etmekle beraber hafif hafif tokmak vuruşlarıyla silkinmeye geçer, hem de tokmağı sert vurulacakmış gibi kaldırdığı halde usulca dokunuşlarla derinin yüzünde kaydırarak zibzibi’yi (yani sol el çubuğunu) bilakis sertçe vurmaya koyulur.
davulcu da, köçek de göbeklerini tokmakla zibzibinin sert vuruşuna uydurarak dışa fırlatırlar. oyun bir müddet bu şekilde devam ettikten sonra köçek yeniden kaçmaya kalkışır. bu kaçış figürleri asker yürüyüşündeki ayak değiştirmenin tekerrürleri (tekrarları) halinde olur. fakat bu sefer davulcu köçeğin peşi sıra gitmeyip önünü kesmek suretiyle yanına yaklaşır ve yanaşır. köçek de davulcudan yana gelir gibi olduğu yerde döne döne daireler çizer. davulcu sert ve hızlı çalmaya, davulu fırlatarak veya başı üstünde tutarak vurmak suretiyle çömeliş figürleri göstermeye geçer.
açkapı oyunundaki figürleri, davulcu sazıyla (davuluyla) birlikte oynatır. köçek, aynı figürlerde, nispeten daha kıvrak ve davulcuya perv’ne olmuşçasına etrafından fırdolayı dönüşler gösterir. bir ara sol ayağını öne atıp sağ ayağını geri çeker. belini de geriye doğru bükerek gürül gürül şakırdattığı zillerini hafifletmeye başlar. davulcuda tokmağını hafifleterek önüne vardığı köçeğin etrafından dönmeye başlar. köçek bir müddet böylece sessiz ve hareketsiz kaldıktan sonra zillerini yeni baştan canlandırır. yavaş yavaş doğrularak da oyuna daha şen, gayet çevik ve çok ç’l’k (çabuk) surette devam eder. bir müddet her ikisi de oldukları yerde devam ederler. dönüp dolaşır, sağa - sola, ileri - geri gidip gelir ve bu hareketlerden sonra göğüs göğse düşmek suretiyle başlarını birbirlerinin omzuna kor ve oyunu böylelikle sona ulaştırırlar.
oyunda davulcu, davul oyunuyla erkek kalmakta, köçek ise zil, giyim ve tavırlarıyla kadınlığın timsali görünmektedir.
|
İp : |
85.***.**9.242 |
|
|
|
|
|
Köçek-bahşiş yorumları |
|
atakan Objektif (Amatör) Bursa
|
oldukça temiz bir kare ve güzel bir açıklama teşekkürler |
|
Tarih: 18 Eylül 2008, 13:46 - İp: 81.***.**3.185 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
metingul37 Objektif (Meraklı) İstanbul
|
Merhabalar Cengiz kardeşim,
Bir Kastamonu'lu olarak hemen fark edildi ki çalışmanız, renklerin uyumu, pozun yakalanması çok yerinde. Açıklamasıyla da o anı hatırlattığınız için teşekkür ederim. Sevgiler...
|
|
Tarih: 19 Eylül 2008, 14:02 - İp: 85.***.**3.95 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fotomerve1 üye (Stüdyo Fotoğrafçısı) Osmaniye
|
zannedersem kesim yapılıp fona yerleştirilmiş ama çok güzel olmuş elinize sağlık |
|
Tarih: 19 Eylül 2008, 14:38 - İp: 88.***.**9.113 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
esrafet üye (Amatör) Eskişehir
|
başarınızı kutluyorum..tebrikler. |
|
Tarih: 1 Aralık 2008, 12:05 - İp: 88.***.**1.115 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|