Fotoğraf Galerisi - Netfotograf fotoğraf paylaşımı platformu
  Anasayfa Foto Haber Donanım Forum Foto Market Fotoğraf Galerisi Seri İlanlar Eğitim Fotoğraf Gezileri Reklam İletişim
fotoğraf galerisi
 
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni Hatırla:
Yeni Üye / Şifremi Hatırlat
Tozlaşmalar Zamanı.... - Fotoğraf: Şerafettin Çalışır DOKUNMA - Fotoğraf: Ali Tuzcu KapıdaKiler - Fotoğraf: Cemal Sepici Duel 2 - Fotoğraf: Erol Özdemir Ufkumda batmayan güneş - Fotoğraf: Bekir Karaca
26 Nisan 2024, Cuma
» Fotoğraf Galerisi
  Ayın Konusu
  Bitkiler
  Dijital Çalışmalar
  Hayvanlar
  İnsan
  Macro
  Manzara
  Netfotograf Özel
  Sanatsal - Teknik
  Siyah Beyaz
  Su Altı
  Şehir - Mimari
  Yaşam
  Yetişkin
  Diğer
 
 
» Fotoğrafça
Tekrar Kadrajlamak Neden Kötü ?
ocaklilar   Otomatik netlemeli makinelerde, tekrar kadrajlamak neden kötü bir yöntemdir?      Otomatik netleme becerisine sahip bir çok makinede, tek netleme noktası yerine, birden çok netleme noktası bulunur. Genellikle; gerek diğerlerinden daha geniş yapısı ve gerekse başkaca ...
Devamı »
 
» Aktif Üye/Ziyaretçi
Üye: tatli, (1)
Ziyaretçi: 1954
 
Toplam Üye: 282367
Dün: 0
Bugün: 0
 Fotoğraf Arama
 

Günbatimi Yansimalari

Günbatimi Yansimalari
 

Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın


gencmenn

gencmenn

Portfolyo
için
tıklayın

Günbatimi Yansimalari

Makina : Canon EOS 400D
Objektif / Filtre : 10-20mm
Kategoriler : Gün Doğumu & Batımı
Eklenme Tarihi : 18 Ocak 2009
Görüntülenme : 2227
Açıklama :

gecen yaz ayni yerde 6500kelvin ayari ile olanini yüklemistim, buda baska kelvin degeri olan..

İp : 90.***.**6.198
   
Günbatimi Yansimalari yorumları

blue_wolf

blue_wolf

üye
(Amatör)

İstanbul

 

tablo tadında..müthiş olmuş yaa..
emeklerinize sağlık..
Tarih: 18 Ocak 2009, 17:59 - İp: 78.***.**8.91
  ----------------
 
 
     

fkocaeli

fkocaeli

üye
(Amatör)

İstanbul

 

Renk tonarı ve yansımalar çok güzel,seyri çok keyifli tebrik ediyorum Gencer bey emeklerinize sağlık.
Tarih: 18 Ocak 2009, 18:02 - İp: 88.***.**3.92
  ----------------
 
 
     

bayar28

bayar28

Objektif
(Doğa Fotoğrafçısı)

Balikesir

 

Mukemmel bır goruntu, Yansımalar ve ozellıkle,

Tonlar seyre deger nıtelıkde elıne saglık..
Tarih: 18 Ocak 2009, 18:14 - İp: 85.***.**6.219
  ----------------
 
 
     

kmles

kmles

üye
(Meraklı)

Eskişehir

 

Renkler ve yansımalar harika
Tebrikler..
Tarih: 18 Ocak 2009, 18:19 - İp: 88.***.**1.176
  ----------------
 
 
     

alibali

alibali

Üye
(Meraklı)

Osmaniye

 

Oh be gözlerim bayram etti...
Canı gönülden kutlarım Gencer Bey sizi...
Tarih: 18 Ocak 2009, 18:28 - İp: 88.***.**1.98
  ----------------
 
 
     

cap

cap

üye
(Stüdyo Fotoğrafçısı)

Amasya

 

gecen yaz ayni yerde 6500kelvin ayari ile olanini yüklemistim, buda baska kelvin degeri olan..

çok iyi bir kare tebrikler izniniz varsa kelvin hakında bir makale eklemek istiyorum karenize


IŞIĞIN SERÜVENİ

Hepimizin bildiği bir fizik kuramı vardır: Kinetik kuram. Hafızamızı tazelemek için yeniden hatırlayalım; bu kurama göre maddeyi oluşturan moleküller devamlı titreşim halindedir. Şöyle de söyleyebiliriz: Tüm maddeler hareket eden küçük parçacıklardan yani moleküllerden yapılmıştır.

Kuramsal olarak -273 derecede bu moleküllerin titremesi durur. Bu ısı değerine mutlak sıfır denilir ve sıfır Kelvin olarak anılır. Bir madde mutlak sıfır noktasında değilse ki hiç bir madde doğal ortamda bu sıcaklığa erişemez, o halde maddenin moleküllerinden bazıları uyarılmış enerji düzeyindedir.

Şimdi metal bir kütle düşünelim. Bu metal kütlenin oda sıcaklığındaki rengi siyaha yakındır. Bu kütlenin ısısı arttırıldığında, kendini oluşturan moleküllerin elektronları enerji kazanarak etkilenirler ve uyarılmış olurlar. Uyarılan elektronlar bu enerjiyi bulundukları kabuktan (siz buna yörünge de diyebilirsiniz) çekirdeğe daha uzak bir kabuğa atlamak için kullanabilirler. Elektronlar bu sıçrama sırasında ek enerjilerinin çoğunu kullanır ve daha sonra ilk kabuklarına dönerler. Bu durumu biraz da havaya atılan bir topun enerjisini kaybederek yere düşmesine benzetebiliriz.

Düşen elektronlar geri kalan enerjilerini elektromanyetik radyasyon (genelde görünür ışık) olarak dışarı verirler. Artan ısı miktarıyla birlikte elektronların hareket hızları da artar. Isınan bu metal kütle nihayet kızarmaya yani renklenmeye başlar. Isıyı arttırmaya devam ettiğimizde bu kızıllık açılır 5500-5600 Kelvin civarında akkor hale gelerek beyazlaşmaya başlar; daha doğrusu bu durumu biz beyaz olarak algılarız. Cisim kor haline geldiğinde tam bir ışık kaynağı olur.

Isıyı yine arttırmaya devam edersek beyazlığın yerine yavaşça açıktan başlayarak koyulaşan mavilik hakim olur. 6000 Kelvin’den sonra kütle mavileşmeye başlar, 22.000 Kelvin civarında ise gözün gördüğü son koyu Ultraviolet (dalga boyu 200 nanometre civarında olan mor ötesi ışık) rengini alır. Cisimlerin bu şekilde kızgın hale gelip ışık yayması olayına “termik ışıma” denir. Bir termik ışıma kaynağından çıktıktan sonra bütün yönlere dağılır ve dalgalar şeklinde ilerler.

Şimdi suya atılan bir taş parçasını göz önüne getirelim. Taşın düştüğü yerin etrafında daireler halinde dalgalar oluşur. Bu dalgaların boyunu ve belirli bir zaman aralığındaki sayısını çok rahat görebiliriz. Şu halde dalga boyu için, birbirine komşu iki dalganın tepe noktaları arasındaki mesafe, frekans için de belli bir noktadan belli bir zaman birimi içinde geçen dalgaların sayısıdır diyebiliriz.


Termik ışımanın, yani ışığın her merhalesini ayrı bir renkte algıladığımıza göre her rengin de ayrı bir dalga boyu vardır. Örneğin mavi ışığın dalga boyu 380 nanometre olmasına karşın kırmızı ışığın dalga boyu 760 nanometreye kadar uzanır. Bu arada şunu da hatırlayalım: Işığın saniyedeki frekansı 600 milyar adettir. Yani kesikli olarak ışığın saniyede 600 milyar defa yanıp söndüğünü söyleyebiliriz.


Buraya kadar ışığın oluşmasını, rengini ve yayılmasına bir göz atmış ve hatırlamış olduk. Artık 5500-5600 Kelvin değerindeki ısıyı beyaz ışık olarak gördüğümüzü de biliyoruz. Ancak fotoğrafçılıkta beyaz ayarını tespit için kabul edilen değer 5.500 Kelvin’dir. Bu değerin altındaki ışık kaynakları sarı, turuncu ve kırmızıya doğru, üstündeki ışık kaynakları ise yeşil, mavi ve mora doğru kayarlar. Analog fotoğrafçılıkta bu renk kaymalarını düzeltmek için renk filtreleri kullanılırken dijital fotoğraf fotoğrafçılıkta bunun yerini “Beyaz Ayarı” (White Balance) adı verilen bir özellik almıştır.

Şimdi yeniden renklere dönelim. Beyaz olarak algıladığımız ışık homojen bir ortam olmayıp aksine 380 ile 760 nanometre arasında değişen dalga boylarına sahip farklı renklerin yaklaşık olarak eşit miktarda karışımından meydana gelmiştir. Bu dalga boyları birbirlerinden görsel olarak ayrılabilirler. Bu işi bir prizmayla gerçekleştirebiliriz. Prizmadan süzülen beyaz ışık, farklı dalga boylarının her birinin farklı bir renk bandı olarak görüldüğü bir ışık kuşağı (spekturum) olarak ortaya çıkar . Spektrumun en bilinen örneği ise gökkuşağıdır. Gökkuşağı renkleri, güneş ışınlarının, havada asılı bulunan çok fazla miktardaki su damlacığına çarparak kırılıp yayılmasından kaynaklanır.

Ancak gözümüz bu spekturum ayırımını yapamadığı için gördüğü akkor halindeki beyaz ışığın dalga boylarını, yani renkleri teker teker ayırt edemez. Renkli fotoğraf söz konusu olduğunda bu oldukça önemli bir faktördür. Çünkü göze beyaz görülmesine rağmen gerçekte beyaz olmayan ve renkli film tarafından da gerçek halleri ile kaydedilen birçok ışık türü vardır. Renkli film, ışığın spektrum yapısı içindeki farklılıklara göze göre çok daha duyarlılık gösterir.

Bu yüzden filmi etkileyen ışık onun dengelendiği ışıktan farklı ise sonuçta ortaya çıkan renkli fotoğraflarda belli bir yöne doğru renk sapması görülecektir. Bunu kanıtlamak amacıyla şöyle bir test çekimi yapılabiliriz: Üzerinde çeşitli renkler bulunan bir test kartının güneş ışığı altında, bulutlu ve kapalı gök ışığı altında, akkor flamanlı ampulden yayılan ışığın altında ve flüoresan ışığı altında fotoğraflarını çekelim. Filmin ya da sensörün dengelendiği ışığın dışındaki türlerde renklerin doğal dışı ve farklı göründüğü fark ederiz.

Renkli filmler belli bir tür ışıkta doğru renk vermek için tasarlandıklarından, gözümüz de beyaz zannettiği ışığın içindeki küçük farklılıkları algılayamadığından, fotoğrafta doğru renkler elde edebilmek için doğru filmin doğru ışıkta kullanılması gerekir. Bu nedenle ışık belli bir sınıflandırılmaya tabi tutulmuş, bu amaçla hazırlanan cetvele de “Kelvin Skalası“ adı verilmiştir.

Renk ısısı Işık kaynağı
1000 Kelvin Mum veya gaz lambası ışığı
2000 Kelvin Erken gündoğumu veya düşük etkili akkor ampuller
2500 Kelvin Normal akkor ampuller
3000 Kelvin Stüdyo ışıkları
4000 Kelvin Flaş ampulleri (renksiz)
5000 Kelvin Tipik gün ışığı
5500 Kelvin Tam beyaz gün ışığı
6000 Kelvin Sahra çölünde bulutsuz havada güneş
7000 Kelvin Hafif kapalı gükyüzü
8000 Kelvin Kapalı gökyüzü
9000 Kelvin Bulutsuz güneşli havada açık alan gölgesi
10000 Kelvin Çok kapalı gökyüzü
11000 Kelvin Güneşsiz koyu mavi gökyüzü
20000 Kelvin Güneş tam doğmadan yada batmadan birkaç dakika önceki kobalt renk






#18.01.2009 19:19:48 tarihinde düzenlendi.
Tarih: 18 Ocak 2009, 18:50 - İp: 88.***.**3.167
  ----------------
 
 
     

ercan.c

ercan.c

üye
(Amatör)

İstanbul

 

 

masmavi çok güzel yansıması ile nefis bir günbatımı,ellerinize sağlık Gencer bey
Tarih: 18 Ocak 2009, 21:06 - İp: 78.***.**3.32
  ----------------
 
 
     

fotofine

fotofine

üye
(Doğa Fotoğrafçısı)

İstanbul

 

 

IŞK IŞIK IŞIK TABİİ Kİ ..fotoğraf ışıktır evvela ve diğerleri..
simetriye bayılırım ..

başarılı buldum kadrahı da tamsimetriye uydursaydınız bence daha enlamlı olurdu saygılar.
Tarih: 18 Ocak 2009, 21:10 - İp: 88.***.**0.149
  ----------------
 
 
     

ademyagiz-

ademyagiz-

üye
(Amatör)

Kocaeli

 

 

Tonlar ve yansımalar süper.. elinize sağlık

Tarih: 18 Ocak 2009, 23:08 - İp: 85.***.**2.232
  ----------------
 
 
     

abal

abal

üye
(Amatör)

İstanbul

 

Müthiş keyifli bir kare,
kutlarım...
Tarih: 19 Ocak 2009, 09:40 - İp: 212.***.**1.34
  ----------------
 
 
     

Sayfa(lar): 1 | 2 | 3

Gri skala
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

 

Manzara Bitkiler Hayvanlar İnsan Netfotograf Özel Yaşam Ayın Konusu
» Deniz » Çiçekler (Evcil) » Hayvanlar (Evcil) » Çalışan İnsan » Foto Sende (Oyun) » Haber » Bisiklet (2009 Haziran)
» Doğa » Çiçekler (Yabani) » Hayvanlar (Yabani) » Çocuk & Bebek » Foto Öykü » Komik » Ekonomi (2008 Haziran)
» Gökyüzü & Bulutlar » Meyveler » Kediler Köpekler » Eller & Ayaklar & Gözler » Nf Buluşma Noktası » Sahne » Detaylar (2008 Mayıs)
» Gün Doğumu Batımı » Türkiye Florası » Kuşlar » Gölgeler & Silüetler » Üst Bant Arşiv » Sokak » Çocuk Olmak (2008 Nisan)
» İlkbahar Dijital Çalışmalar » Türkiye Faunası » İnsan Manzaraları Şehir - Mimari » Spor » Kadın (2008 Mart)
» Kış » Dijital Kurgu Sanatsal - Teknik » Portre » İç Mekan Su Altı » Çalışan Çocuklar
» Nehirler Şelaleler Göller » HDR » Detay Makro » İstanbul » Su Altı » Işık
» Panoramik » Manipülasyon » Gece Çekimleri » Bitki » Kapılar Pencereler Siyah Beyaz » Korku
» Sonbahar Yetişkin » Soyut » Böcek » Kültürel Miraslarımız » Siyah Beyaz » Siyah Beyaz Hatıra
» Yaz » Erotik » Reklam & Moda » Kelebek » Mimari Diğer » Türk İnsanı
  » » Diğer » Obje » Şehir » Diğer » Yeni Yıl
         
» Zıtlıklar
©Copyright 2002 - 2009 - Sitemiz, Türkiye'nin en hızlı Web Hosting sunucularında, Radore Hosting'de barındırılmaktadır.