» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Eos 1dx Mk Iıı
| [youtube]u2ccu7ArwBA[(sl)youtube] [youtube]Hxl(2t)qaWCg8[(sl)youtube] ... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
semfoto45,
azacemi,
ozlmphotoshop,
(3)
|
Ziyaretçi: 1107 |
|
Toplam Üye: 282330 | Dün: 2 | Bugün: 1 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
Geçmişten Günümüze
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
emine.atici
Portfolyo için tıklayın
|
Geçmişten Günümüze |
Makina : |
Canon EOS 400D
|
Objektif / Filtre : |
70-300mm |
Kategoriler : |
Detay
|
Eklenme Tarihi : |
7 Nisan 2009 |
Görüntülenme : |
1992 |
Açıklama : |
buram buram tarih kokan
geçmişin izlerini taşıyan bir konakta çekmiş olduğum fotoğrafımı beğenilerinize sunuyorum
|
İp : |
78.***.**8.184 |
|
|
|
|
|
Geçmişten Günümüze yorumları |
|
sado34 üye (Profesyonel Fotoğrafçı) İstanbul
|
Safranbolu'nun konaklarından birisi sanıyorum.
Ellerinize sağlık güzel bir detay. |
|
Tarih: 7 Nisan 2009, 02:13 - İp: 88.***.**5.253 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
seka üye (Amatör) Tekirdağ
|
Emine Hanım , elinize sağlık , arka plandaki kömür ütüsü konuyu dağıtmış biraz . Selamlar. |
|
Tarih: 7 Nisan 2009, 12:21 - İp: 81.***.**6.135 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cap üye (Stüdyo Fotoğrafçısı) Amasya
|
KOMPOZİSYON * BELİRGİNLİK * İLGİ MERKEZİ * IŞIK * KONTRASTLIK
KOMPOZİSYON
"Ayrı ayrı parçalardan birleştirme yoluyla dengeli ve düzenli bir bütün oluşturma işidir." Fotograf'da Kompozisyon "Kare içindeki konuları göze hoş gelecek şekilde seçmek ve düzenleme" işidir.Sonuç olarak kompozisyon bir iştir. İşin güzel olması demek fotografta verilmek istenen mesajın yerini bulması ve fotografın akılda kalıcılığını artırması demektir.
Kısacası Kompozisyon;
Fotografa vermek istediğimiz anlamı kimsenin yardımı olmadan bakan gözlerin kolay anlamasını ve akılda kalmasını sağlayan tekniklerdir.
Belirginlik
Fotografın mesajını en okunaklı biçimde ortaya koymasıdır. Okunaklı bir görüntü elde edebilmek ve fotografın biçimini oluşturabilmektir.
İlgi Merkezi
Çektiğimiz fotografın ilk görevi bakan gözlerin fotograf içinde dolaşmadan veya çok kısa bir gezinti sonunda fotografın ilgi merkezine gitmesini sağlamaktır. İlgi merkezi yani fotografı çekmemizin gerektiren herşey olabilir. Fotografdaki ilgi merkezi fotograf karesi içinde herhangi bir yere yerleştirilebileceği söylenir. Yine de 1/3 kuralınıda unutmamak gerekir. İlgi merkezinin ortada olduğu durumlarda iyi sonuç veren konuların bina, heykel, gün doğumu veya batımındaki güneş ve dağ fotografları olduğu söylenir. Fotografa bakış yönü ve ilgi merkezinin doğru orantılı olduğu da söylenir. Yani soldan sağa doğru okuyor aynı zamanda yazan insanların fotografı da soldan sağa doğru okunduğu söylenir. Bu bakımdan ilgi merkezinin solda olması beklenir. Bu görüş sağdan sola doğru okuyanlar insanlar için de geçerli olacağından ikilem yarattığı için pek tutulmaz ama yinede aklınızda bulunsun. Genelde fotografa sol alt köşeden girildiği ve üst kısımlardan çıkıldığı görüşü hakimdir.
IŞIK
Fotografın herşeyidir. Fotograf onunla var olur onunla yok olur. Yani fotografı yapan ne siz ne de biziz fotografı fotograf yapan ışıktır.
Işığı bir kaynaktan her yöne doğru dalgalanarak yayılan parçacıklar olarak düşünebiliriz. Bu parçacıklar çekim süresince sizlere filmler kısmında anlattığım ışığa duyarlı bileşiklere yani film düzlemine çarparak fotografı oluşturur. Cisimler ana ışık kaynağı güneşden veya suni ışık kaynaklarından aldıkları ışık parçacıklarını helozonik dalgalı bir şekilde saniyede 300000 km'lik bir hızla yansıtırlar. Bütün ışık türlerinin hızı aynıdır ama dalga boyunları farklıdır. Dalga boyu ışığın niteliğini belirler. Dalga boyu kısa olan güçlü, uzun olan güçsüz ışıktır. Görebildiğimiz en uzun dalga boyu kırmızı, en kısası mavi ışıktır. Kırmızının güçü renklerde olduğu gibi burada da teknik olarak karşımıza çıktı.
Işığın Özellikleri
Işık Şiddeti
Işık kaynağından yayılan ışığın gücüdür.
Kontrast
Fotografta en karanlık ve en aydınlık bölümler arasındaki ışık yoğunluğudur. Örneğin; Işık kaynağından yayılan ışığın konuyu her yönden eşit bir şekilde aydınlatması sonucu (bulutlu havada çekilen) fotografta kontrast düşük olur. Bunun karşıtı ışığın tek bir yönden konuyu aydınlatması sonucu (güneşli havada çekilen) fotografta kontrast yüksek olur.
İyi bir fotograf için kontrast ana etkenlerden birisidir. Fotografta kontrast ne fazla ne eksik olmalıdır.
Yüksek konrast koyu gölgelerden parlak beyaz aydınlıklara kadar geniş bir ton farklılığı içerir. Az kontrast karanlık gölgeler ve parlak aydınlıkların aşırı uçlarını içermeyen daha sınırlı bir ton farklılığı ifade eder.
Bir yaz günü güneş tam tepedeyken özellikle ormanlık alanlarda, karla kaplı ortamlarda yada kumsallarda kontrast fazladır. Bulutlu havalarda yada güneşin yatay geldiği zamanlarda çekilen fotograflar gökyüzünü fazlaca içermeyen fotograflarda kotrast azdır.
Parlak güneşli bir havada yani kontrastın yüksek olduğu zamanlarda bir yere baktığımızda tüm ton farklılıklarını algılayıp detayları rahatlıkla görebiliriz. Unutulmaması gereken filmlerin ton farklılıklarının gözlerimiz kadar olmadığıdır. Film farkı göz ardı edilirse gözümüzün gördüğü detayları fotografta göremeyiz.
Fotograftaki beyaz parlak alanlar izleyiciyinin dikkatini konudan uzaklaştırır. Donuk, yumuşak tonlar daha keskin ve vurgulu olarak öne çıkar.
Yüksek kontrastın her filmi etkileyebileceğini unutmadan çekeceğiniz fotograflarda çok koyu ve çok aydınlık alanlar görüntünüze almamayı çalışın veya konuya göre konumunuzu değiştirerek sonuca ulaşmaya çalışın veya birşey beklemeyin.
ama lütfen silmeyin gene emine hanım
|
|
Tarih: 7 Nisan 2009, 17:34 - İp: 88.***.**8.64 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bayar28 Objektif (Doğa Fotoğrafçısı) Balikesir
|
Allah Allah, Ne gerek vardı bu kadar yazı yazmaya,
Neyi ispatlamaya calısıyoruz onuda anlamadım, Begenmedıgın bır yer varsa kısaca belırtırsınız olur bıter kısılerı boyle ferman yazarak sılmeyın lutfen gıbı laflarlan rencıde etmesek daha ıyı olur kanısındayım,
Calısmanız dusunce olarak guzel nostaljık bır Detay karesı olmus,
Isıkda bıraz sıkıntı var gıbı geldı bana Kapalı bır mekanda cekmenın zorlugu olsa gerek, Elıne saglık..... |
|
Tarih: 7 Nisan 2009, 20:36 - İp: 88.***.**3.225 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ahmet1 üye (Doğa Fotoğrafçısı) İstanbul
|
Tebrikler. Güzel bir nostalji. Başarılı ışık kullanımı.Elinize sağlık. Selam ve sevgiler. |
|
Tarih: 8 Nisan 2009, 09:12 - İp: 85.***.**0.57 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
orhansari üye (Meraklı) Konya
|
Gayet güzel ve farklı olmus tebrik ederim. |
|
Tarih: 8 Nisan 2009, 13:09 - İp: 95.***.**0.52 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kumköy34 Objektif (Meraklı) İstanbul
|
Evde eski çalışan tarihi köhler marka dikiş mak var birtane..Yağı bile var ..Sağlam makinadır.. |
|
Tarih: 9 Nisan 2009, 01:58 - İp: 88.***.**8.77 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
benhavva üye (Amatör) Ordu
|
Tarihten bir yaprak. Çokta hoş görüntülemişsiniz. Tebrikler... |
|
Tarih: 9 Nisan 2009, 02:51 - İp: 81.***.**2.43 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
darkcrab üye (Amatör) Karabük
|
güzel bir kompozisyon bence makinaya biraz daha odaklanıp arkadaki kömür ütüsüde bulanık olarak kadraja dahil edilseydi daha keyifli olacağı kanısındayım.
ellerinize sağlık
saygılarımla |
|
Tarih: 9 Nisan 2009, 22:54 - İp: 88.***.**3.2 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 | 2 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|