» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Çekim Modları (p, S, A, M)
| P (Program) Modu: Bu modda, perde hızı ve diyafram seçimi makineye bırakılır. Amaç, perde hızı ve diyafram değerlerine çok fazla kafa yormadan çekim yapmaktır. Genellikle, ışığın yeterli olduğu durumlarda ve/veya sözü edilen ayarları değiştirmeye zaman bulunamadığı durumlar... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
guangzhou,
gokselbereket1,
(2)
|
Ziyaretçi: 1144 |
|
Toplam Üye: 282365 | Dün: 1 | Bugün: 0 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
Beştaş - I
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
ayg
Portfolyo için tıklayın
|
Beştaş - I |
Makina : |
Panasonıc Dmc - Fz 20 |
Objektif / Filtre : |
Polarıze |
Kategoriler : |
Detay
Kültürel Miraslarımız
Şehir
|
Eklenme Tarihi : |
13 Mayıs 2009 |
Görüntülenme : |
1075 |
Açıklama : |
BEŞTAŞ ANITI (OBELİSK - DİKİLİTAŞ) (İZNİK)
İZNİK’İN 5 KM. KUZEYİNDE, BAHÇELER ARASINDAKİ BU MEZAR ANITI, NİKAİA’DAN (İZNİK) NİKOMEDİA’YA (İZMİT) GİDEN ESKİ ROMA YOLU ÜZERİNDE ELBEYLİ’DEDİR. BU MEZAR ANITININ ÜZERİNDEKİ GREKÇE KİTABE NİKAEİA KAPILARINI YAPTIRAN CASSİUS CHRESTUS’UN KARDEŞİ VEYA YEĞENİ C.CASSİUS PHİLİSCUS´A AİTTİR.
ANIT, 3 M. YÜKSEKLİĞİNDE, 2 M. GENİŞLİĞİ OLAN GRİ DAMARLI KESME TAŞLARDAN YAPILMIŞ KARE PRİZMA ŞEKLİNDEKİ BİR KAİDE ÜZERİNE OTURMUŞTUR. BUNUN ÜZERİNDE 46 CM. YÜKSEKLİĞİNDE, KÖŞELERİNE PALMETLİ AKROTERLER YERLEŞTİRİLMİŞTİR. BU KAİDEDE ÜÇ YÜZEYLİ, YUKARIYA DOĞRU YÜKSELEN VE BİRBİRİ ÜZERİNE DEMİR KAMALARLA OTURTULMUŞ BEŞ BEYAZ MERMER BLOK YERLEŞTİRİLMİŞTİR. BUNDAN ÖTÜRÜ DE BU ANITA BEŞTAŞ İSMİ YAKIŞTIRILMIŞTIR.
GÜNÜMÜZE GELEBİLEN KONUMU İLE YÜKSEKLİĞİ 12 M.DİR. BEŞİNCİ TAŞIN ÜZERİNDE, ALTINCI BİR TAŞIN OLDUĞU VE SONRA ONUN DÜŞEREK YOK OLDUĞU BİLİNMEKTEDİR. ANITIN GENİŞ OLAN BİRİNCİ TAŞI ÜZERİNDEKİ GREKÇE KİTABEDE ; “C.CASSİUS PHİLİSCUS, C.CASSİUS ASKLEPİODOTUS ´UN OĞLU, 83 YIL YAŞADI" YAZILIDIR.
KİTABEDE İSMİ GEÇEN C.CASSİUS ASKLEPİODOTUS, NİKAİA´NIN İLERİ GELEN ZENGİN AİLELERİNDEN BİR KİŞİ İDİ. M.S. 66 YILINDA ROMA İMPARATORU NERON (54-68) TARAFINDAN SÜRGÜNE GÖNDERİLMİŞ TÜM VARLIĞINA EL KONMUŞ, İMPARATOR GALBA (68-69) TARAFINDAN NİKAİA´YA GERİ DÖNMESİNE İZİN VERİLMİŞTİR.
ANITIN KAİDESİNİN İKİ YANINDA GÖRÜLEN AYAK İZLERİ VE BAĞLANTI YUVALARI, BU KISIMDA BRONZ HEYKELLERİN BULUNDUĞUNU İŞARET ETMEKTEDİR. ANITIN EN ÜSTÜNDE BULUNAN VE KAYBOLAN ALTINCI TAŞIN ÜZERİNDE BRONZDAN ZAFER TANRIÇASI NİKE´NİN VEYA ZEUS’UN KARTALI İLE HEYKELİNİN BULUNDUĞU SANILMAKTADIR. ANITIN TOPRAĞA GÖMÜLÜ OLAN ALT BÖLÜMÜNDE MEZAR ODASI BULUNMAKTADIR. ANCAK BURASI KAÇAK KAZILARLA TAHRİP EDİLMİŞTİR.
BEŞTAŞ ANITI, MEZAR ODASI VE ÜZERİNDEKİ SÜTUN İLE BİR BÜTÜN OLARAK KENDİNE ÖZGÜ BİR MEZAR ANITIDIR
|
İp : |
85.***.**6.44 |
|
|
|
|
|
Beştaş - I yorumları |
|
fkocaeli üye (Amatör) İstanbul
|
Daha önce duymadığım bu anıt mezarı mutlaka görmek isterim,sunumuyla birlikte çek nefis bilgilendirme olmuş,emeklerinize sağlık tebrik ediyorum. |
|
Tarih: 13 Mayıs 2009, 10:13 - İp: 88.***.**4.122 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koroglu1414 üye (Amatör) Bolu
|
Fotoğrafta alt yazının önemi ne kadarda belli olmuş karenizde,kutlarım başarılı bir sunum olmuş.. |
|
Tarih: 13 Mayıs 2009, 10:49 - İp: 88.***.**3.20 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zafertekin üye (Amatör) Ankara |
nefis sunum
elinize sağlık selamlar |
|
Tarih: 21 Mayıs 2009, 14:14 - İp: 81.***.**9.190 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fdemirhan üye (Amatör) İstanbul
|
Bugün bu yapı ile ilgili bir çalışma yapıyordum. Ne kadar iyi olmuş bu açıklamaların sevgili Ayşe. Bir kez daha emeğine sağlık diyorum. |
|
Tarih: 26 Haziran 2017, 13:01 - İp: 88.***.**9.49 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|