» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Site Yöneticileri Uyuyor Mu?
| Merhaba Arkadaşlar, Sürekli eleştiriliyoruz. Taktir edilsek de genel de bu niye yok, şu niye eksik, onay niye geç gibi bir dolu sorunun muhatabı oluyoruz. Siteyle ilgili olarak bir çok konu açıldığı gibi birçok da e-mail alıyoruz. Bunların bir kısmına cevap verdiğimiz gibi b... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
sezgin72,
leventbarka,
(2)
|
Ziyaretçi: 1278 |
|
Toplam Üye: 282378 | Dün: 1 | Bugün: 0 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
İstanbul’da Lodos
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
sado34
Portfolyo için tıklayın
|
İstanbul’da Lodos |
Makina : |
Nikon D80
|
Objektif / Filtre : |
Nikon AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED
|
Kategoriler : |
İnsan Manzaraları
|
Eklenme Tarihi : |
28 Aralık 2009 |
Görüntülenme : |
2375 |
Açıklama : |
Bu günlerde Lodos İstanbul da keyifli fotograflara konu olurken, deniz trafiğinde aksamalara, baca gazlarından zehirlenmelere ve ölümlere de neden olabiliyor.
Aynı olayda keyfi, mutluluğu, sıkıntıyı, kederi ve ölümü yaşamasını nasıl da başarabiliyoruz?...
Eylül 2007
Kabataş İstanbul
koroglu1414 Cevdet Özçelik'in sorusuna verdiğim yanıt zamanla aşağılarda kalacağı için okunmama ihtimaline karşı buraya taşıdım. Bu güzel soruya verdiğim yanıt umarım yeni başlayan fotograf dostları için yol gösterici olur...
selamlar hocam..
sb ile doğanın nefis görseli olmuş.
nacizane bir sual olarak yaslanmış olan modelin ayaklarını'da kadraj dahilinde görmüş veya görememiş olmak görecelik açısından bir eksi veya artı yönleri..
bilgilenmemiz için öz eleştiriniz varmıdır acaba ?
Yanıt:
Modelin ayaklarını alacak lens aralığını tercih etseydik dalgaların kadrajda kapladığı bu alan yok olacaktı. bu coşkun etkiyi göremeyecektik daha geride olduğmuz için.
3/1 kuralı ve objeleri altın noktalara yerleştirmek adına bu kadraj tercih edildi.
Lensi biraz aşagıya eğip ayakları da görmek isteseydik bu kez de minarelerin ve gökyüzünün kadrajdaki dengesini bozmuş olacaktık.
Burada yapılmak istenen etki: 300 mm lensin perspektif ve derinlik hissini yok ederek görüntüleri ezmesi ve aynı düzlemde üç konunun fotografa etki etmesi olarak düşünüldü.
Yatay düzlemde 3/1 e yerleşterdeğimiz modellerimiz ve onların arkasında çoşkulu dalgaların yarattığı eğri, dikey düzlemde ise yine ufuk çizgisinin 3/1 oranına yerleştirilerek görselliği, resim sanatından bu yana kabul gören kompozisyon kuralları çerçevesinde kullanmaktı.
Ayakarın kadraj dahilinde olduğu anda, ayakların görünmesine bağlı olarak başka objelerinde kadraj içindeki dengelerde yaratacağı sorun, bu kadrajın daha dogru olduğuna karar vermeme neden oldu.
Özellikle yarım bırakılan bir objeyi hayalgücünün tamamlama etkisi, bu fotografda belirgin biçimde görülmektedir. Modelin duruş eğrisine göre ayaklarının nasıl bir biçim aldığını göz çok rahat tamamlayabilmektedir. Bu etki, fotografta özellikle kadraj dışında bırakılan alanların izleyicinin yorum ve görüşüne bırakılması fikrine dayanmaktadır.
Silüet fotografta dikkat edilmesi gereken en önemli konuyu da gözden kaçırmadan bir açı bulmalıydım elbette...
İki modelin üst üste binerek anlamsız bir kütle oluşturmaması için silüetin kontür çizgilerinin en belirgin açısını bulmak gerekiyordu.
Sevgilerimle...
|
İp : |
85.***.**2.124 |
|
|
|
|
|
İstanbul’da Lodos yorumları |
|
cacayca üye (Amatör) Trabzon
|
söylenecek söz yok
tebrikler |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:23 - İp: 188.***.**7.67 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oneol üye (Amatör) İstanbul
|
bakan gözün gören göz olduğu gören gözün paylaştığı başarılı bir kompozisyon
emeğinize yüreğinize sağlık Sadık bey
selamlar |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:24 - İp: 78.***.**0.216 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
grafikkopat üye (Amatör) İstanbul |
Kelimelerin Tükendigi Ve Ayakta alkışlanıcak Bir Kare Başarınızı Azminizi TEbrik Ediyrum... |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:34 - İp: 88.***.**2.236 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
haticekiz üye (Amatör) Sakarya
|
Fotoğrafa bakınca aklıma gelen direk Sdaık Üçok ) selam ve sevgiler abim... |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:46 - İp: 85.***.**3.59 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eflatunca üye (Amatör) İcel
|
okudum ; hem fotografı hem de kelimeleri....
paylaşım için teşekkürler...
saygılar hocam.... |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:57 - İp: 88.***.**4.64 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
murad74 üye (Meraklı) Yurtdışı
|
nefis,elinize saglik... |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 23:27 - İp: 82.***.**5.230 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a3811 üye (Amatör) Kütahya
|
Harika bir zamanlama.Modellerle etki perçinlenmiş.Zarif sunumla seyri keyifli bir eser çıkmış.Ustam,kutlamışım vesselam) |
|
Tarih: 29 Aralık 2009, 00:12 - İp: 85.***.**9.98 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ismailer üye (Meraklı) İstanbul
|
MUHTEŞEM HABİBİ,ELLERİNE SAĞLIK. |
|
Tarih: 29 Aralık 2009, 01:09 - İp: 78.***.**3.194 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antidemo üye (Amatör) İstanbul
|
Güzeeel!.. |
|
Tarih: 29 Aralık 2009, 08:16 - İp: 213.***.**1.2 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aergan üye (Amatör) İstanbul
|
Detaylı açıklamalar için teşekkürler, kulağa küpe olacak ne çok bilgi var.
Hocam keşke fotoğraflar eklenirken böyle açıklayıcı, yol gösteren daha çok notlar olsa da öğrenmeye destek olsa...
Fotoğrafınız her zamanki gibi müthiş. Özellikle dalgaların etkisi süper. Emeğinize sağlık, paylaştıklarınız için tekrar teşekkürler. selamlar. |
|
Tarih: 29 Aralık 2009, 18:31 - İp: 88.***.**0.236 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 | 2 | 3 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|