» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Çok Bilen Bizler!
| Bir zamanlar bu forumlarda, "dslr layk mı yoksa dslr mi?" tartışmalarından geçilmezdi, neyse ki çok bilen bizler, bu tür sorulara hep "sen en iyisi git bir dslr al" diye cevap verdik, bu işe yeni başlayan arkadaşlarımızın çoğu da bizi dinlediler gidip dslr aldılar. Daha sonra bir çoğu, "ben bu dslr ... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
akca2,
mustekaslan,
(2)
|
Ziyaretçi: 5329 |
|
Toplam Üye: 282604 | Dün: 2 | Bugün: 0 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
Mardin Midyat Meryem’ana Kilise’si
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
seyit.47
Portfolyo için tıklayın
|
Mardin Midyat Meryem’ana Kilise’si |
Makina : |
Nikon D80
|
Objektif / Filtre : |
Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED
|
Kategoriler : |
Kültürel Miraslarımız
Mimari
Şehir
|
Eklenme Tarihi : |
17 Ocak 2010 |
Görüntülenme : |
3505 |
Açıklama : |
İzleyen ve yorumlayan dostlara teşekkürler...
Mardin Midyat Meryem'ana Kilise'si
Anıtlı(HAH) Köyünde Bulunan Meryemana Kilisesi: Anıtlı Köyünün güneyinde yer alan bu kilise günümüzde eşine az rastlanan kiliselerden biridir. Bu Kilse Süryani dilinde "yoldath aloha" ismini taşımasına rağmen çoğu kez Arapça "El Hadra"(bakire) olarak anılır. Kilise kare planı ve merkezi kubbesiyle ancak Mardin yakınlarındaki Deyrulzafaran Manastırının büyük kilisesiyle karşılaştırılabilir. Her iki kilisede büyük olasılıkla 6.y.y. dan kalmadır.Kubbenin dıştan üst yapısı ve çan kulesi 20.y.y. eklemeleridir.Oturma yerleri bulunan bir opsisle ,karşılıklı okuyan iki koroyu barındıracak genişlikte,ama cemaate kapalı bir nef,yöre kiliselerinde hiç rastlanmayan diğer özelliklerdir. Öyle görülüyor ki kilise bir zamanlar metropolitlik merkezliğini üstlenen HAH'ta metropolitin manastır erkanına ayrılmıştır. Midyat'taki diğer manastır kiliseleri gibi buda çapraz neflidir. Naos'a hakim dört süslü kemer,kubbenin üzerinde yükseldiği sekizgen kasnağı taşır: Bir kemer sola eklenmiş narteksten kiliseye açılan girişi çevreler; kuzey ve güneyde bulunan diğer ikisi,çift rahip korosu için planlanmıştır;dördüncüsü ise sunak alanını çevirir.Sunak alanını her iki tarafında yan hücreler bulunur. Kemerlerin üzerinde yükseldiği başlıklar,olağan biçimde akantus yaprakları ve girlandlarla bezelidir. Başlıkları ve zarif süslemeleriyle kilise mimari açıdan Turabdin'in incisidir. Hah Meryemana Kilisesi'nin kuruluşu ile ilgili diğer bir söylenceye göre ise;kilisenin kuruluşu Hz. İsa'nın doğumuna (1.y.y.) dayanmaktadır.Yahudiye ülkesinde,bir kralın doğumunu muştuladığına inandıkları parlak yıldızın izini süren on iki kral,doğudan yola çıkarlar. Hah Kralı Hanna'ya vardıklarında içlerinden üçünü Kudüs'e yollarlar. Üç Kral yeni doğan çocuğu bulup ona hediyeler sunarlar. Kendilerine anı olarak verilen Çocuğun bezini Hah'a getirdiklerinde içleri onu parçalamaya el vermez. Yakıp külünü aralarında paylaşmak istediklerinde,aleve atılan bez on iki altın madalyaya dönüşür. Bu mucizeye tanık olduklarında Tanrı Anası adına sonsuza kadar ayakta kalacak bir anıt kurmaya karar veriler. |
İp : |
88.***.**0.69 |
|
|
|
|
|
Mardin Midyat Meryem’ana Kilise’si yorumları |
|
akhisarli üye (Amatör) Yurtdışı
|
Nefis bir kadraj!
Detayların daha iyi izlenmesi adına en büyük haliyle izlemenizi öneririm
Tebrikler Seyit bey,çok güzl bir sunum!
Selamlar, |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 00:26 - İp: 92.***.**4.215 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f.fayzin üye (Doğa Fotoğrafçısı) İstanbul
|
SEYİT.47
ÇOK GÜZEL GİDİYOSUN..
TEBRİK EDERİM EVLAT.
FARUK FAYZİN AMCAN... |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 00:29 - İp: 88.***.**4.33 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oneol üye (Amatör) İstanbul
|
özenli kadraj yerşeimi ve resn dağılımı ile başarılı kompozisyon olmuş tebrikler Seyit bey
emeğinize sağlık
selamlar |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 00:39 - İp: 88.***.**4.186 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hcevikaslan üye (Özel Gün Fotoğrafçısı) Ankara
|
hangi tarihi bina olursa olsun, asıl kaidesine, sonradan dışardan eklenti yapılması doğrumudur...sunumuyla birlikte güzel canlı ve net fotoğraf.kutlarım eline sağlık seyit kardeşim.selamlar. |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 00:40 - İp: 88.***.**0.208 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fkocaeli üye (Amatör) İstanbul
|
Zarif yapının çok güzel bir karesi olmuş Seyit kardeşim ellerine sağlık tebrikler ediyorum. |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 00:54 - İp: 85.***.**3.163 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gülümseyin üye (Doğa Fotoğrafçısı) Düzce
|
Harika bir mimari yapı ve çok güzel kadrajlamışsınız Seyit Bey,
verdiğiniz değerli bilgiler içinde teşekkürler,
Mardin'e Selamlar... |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 10:49 - İp: 78.***.**8.160 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inkstria üye (Amatör) Bursa
|
Tebrikler Seyit Bey,
Kadrajınız, fotoğraf kalitesi ve açıklamalarınızla yine çok güzel bir çalışmaya imza atmışsınız. Saygılar, selamlar.. |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 10:56 - İp: 88.***.**8.66 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amentes üye (Meraklı) İstanbul |
güzel bir tarihi calisma olmuş. renkler canlı ve göz doldurucu. yalnız çerçeveniz alttan birz sıkıstırma etkisi yaratmış kanımca.
esen kalın Seyit bey.
|
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 10:57 - İp: 81.***.**4.143 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
otgoz üye (Amatör) İstanbul
|
selam Seyit Bey,
güzel açınız olmuş,
bu tarihi fotoğraflara mavi gökyüzü çok yakışıyor,
selamlarımla Mardin'e |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 10:59 - İp: 78.***.**5.148 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
murad74 üye (Meraklı) Yurtdışı
|
cok guzel kadraj,
Mardine ozgu tas doku,
eline saglik,
selamlar Seyit bey, |
|
Tarih: 17 Ocak 2010, 11:01 - İp: 82.***.**5.230 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 | 2 | 3 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|