» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Çok Bilen Bizler!
| Bir zamanlar bu forumlarda, "dslr layk mı yoksa dslr mi?" tartışmalarından geçilmezdi, neyse ki çok bilen bizler, bu tür sorulara hep "sen en iyisi git bir dslr al" diye cevap verdik, bu işe yeni başlayan arkadaşlarımızın çoğu da bizi dinlediler gidip dslr aldılar. Daha sonra bir çoğu, "ben bu dslr ... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
fdiker,
(1)
|
Ziyaretçi: 5333 |
|
Toplam Üye: 282604 | Dün: 2 | Bugün: 0 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
Under Reconstruction
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
ozge71
Portfolyo için tıklayın
|
Under Reconstruction |
Makina : |
Panasonic Lumix DMC-FZ18
|
Objektif / Filtre : |
|
Kategoriler : |
Nehirler & Göller & Şelaleler
|
Eklenme Tarihi : |
17 Şubat 2010 |
Görüntülenme : |
597 |
Açıklama : |
Eskişehir-Porsuk, şubat 2010.
Alain de Botton diyor ki:
"Bir manzaraya gerçekten sahip olabilmek için o manzaranın bütün öğelerinin farkına varmaya ve yapısını kavramaya çalışmamız gerekir. güzelliği görebilmek için gözlerimizi açmamız yeterlidir; fakat güzelliğin hafızamızda yer etmesi, onu derinden kavramamıza bağlıdır. Fotoğraf makinesi bakmakla görmek arasındaki ayrımı bulandırır, görmekle sahip olmayı iyice birbirine yaklaştırır, bize gerçek bilgiyi sunuyormuş gibi görünür ama aslında güzelliği anlama çabasını gereksiz kılar. Fotoğraf makinasının deklanşörüne basmakla karşımızdaki manzarayı kavradığımız duygusuna kapılırız, oysa bir yeri gerçek anlamda yiyip bitirmek için bir dizi soru sormamız gerekir. Ormandaki ağaçların gövdeleri köke nasıl bağlanmış, sis nereden geliyor, şu ağaç ötekinden neden daha koyu görünüyor gibi..
Kitap: Seyahat Sanatı.
Bölüm 8: Sanat; Güzelliğe Sahip Olmak
Yazan: Alain de Botton
Yukarıdaki ağır eleştiriye gönlüm katılmamaktan yana. Ancak haklı bir tarafı olduğunu üzülerek söylemek zorundayım; fotoğrafı çeken makine değil gözümüz. Ancak bunun farkına kaçımız varıyor ve daha önemlisi kaçımız çevremize dikkatle, dahası sevgiyle bakıyoruz. Evet fotoğraf bakan değil gören gözün işi ama elde son teknoloji makinalar olunca galiba artık daha çok program modunun ve photoshopun işi.. Ancak, bizler en iyi makinenin beynimize direkt iletisi olan gözlerimiz olduğuna içten inanmadıkça yukardaki gibi bir eleştiriyi hak etmeye devam ederiz.. Unutmayalım ki elimizdeki techizat ne kadar iyi olursa olsun onu efektif kullanabilmek için önce kendimizi hem teknik hem de sanatsal anlamda beslemeli, daha çok okumalı, incelemeli ve öğrenmeliyiz.
Bu, en azından benim için geçerli..
Eleştirel bakış açımdan ve elimdeki teknik imkan eksikliğine rağmen en iyisini yapmaya çalışma arzumdan vazgeçecek değilim; ancak eleştirdiğimde tartışma platformu yerine karşımda avukatlar bulmaktansa ve hatta kendi fotoğraflarımın en sıkı eleştirmeni kendim olmaktansa bir süre ara vermek sanırım en iyisi..
Bu nedenle güzel dostluklar da edindiğim bu sitede arkadaş ve dostlarımı , belirsiz bir süre için uzaktan izleme kararı aldım. Netfotoğraf ailesindeki sevgili arkadaşlarıma ve dostlarıma başarılarının devamını diliyorum...
|
İp : |
88.***.**6.89 |
|
|
|
|
|
Üye, bu fotoğrafına yorum yapılmasını istemiyor. |
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|