» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Sıradışı Makroculuk: Ters Lens
| merhaba arkadaşlar, bu yazıyı başka foruma da eklemiştim, uzun zamandır buraya girmiyordum bari gelmişken benimde bir iki yardımım dokunsun diye düşünüyorum. en büyük sevdam makroculuktur. ilk başlangıçta sigma 150mm ile başladım bu işe. sonraki zamanlarda Kelebeklerden ve n... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
birbeyin,
tatli,
(2)
|
Ziyaretçi: 6313 |
|
Toplam Üye: 282604 | Dün: 2 | Bugün: 0 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
H A Y A T T A N
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
cigdemakta
Portfolyo için tıklayın
|
H A Y A T T A N |
Makina : |
Canon PowerShot A580
|
Objektif / Filtre : |
|
Kategoriler : |
Çalışan İnsan
İnsan Manzaraları
Portre
|
Eklenme Tarihi : |
10 Haziran 2009 |
Görüntülenme : |
1184 |
Açıklama : |
Kömür işçilerinden bir abi. Fotoğraf çektirmemekde ısrar etse de, gizlice çekmeye çalıştım. Öyle güzel gözleri vardı ki. Yüzündeki kızarıklık , tamamen Adana'nın 39 derecelik sıcağındaki kızarıklıktır. Hatta yanık hali. Doygunluk verilmiştir biraz. Hatalarımı söyleyin lütfen, öğrenmem gerek. TEŞEKKÜRLER.
İşçilerin yüzü kömür karası
Ocağı evi gibidir
Verilir yaşam savaşı
Görünen kara aktır
Karayı başka yerde aramalı
Girerken lambası baltası
Azığı vardır
Bir de tanrısı. |
İp : |
88.***.**7.236 |
|
|
|
|
|
H A Y A T T A N yorumları |
|
buenasivassc üye (Amatör) İstanbul
|
merhaba
teknik detaylar konusunda sayın Kalaycı ya katılıyorum.
anlam a bakarsak güzel bir fotoğraf . bir dörtlük eklemeden geçemeyeceğim kadar anlamlı.
"Kazmayı vurduk madene
Ses çıkardı tane tane
Göçük altındaki yine
Bizdik maden ocağında"
emekçi |
|
Tarih: 10 Haziran 2009, 16:48 - İp: 77.***.**9.121 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bila üye (Meraklı) Ankara
|
Artı tarafları hatalarından kat kat fazla etkileyici bir bir fotoğraf. Doygunluğa gerek yokmuş gibi duruyor. Kutlarım.. |
|
Tarih: 10 Haziran 2009, 16:55 - İp: 85.***.**3.139 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ercan.c üye (Amatör) İstanbul |
kadraj sıkıntısı dışında nefis bir kare,ellerine sağlık sevgili Çiğdem
bir de flaş sıkıntısı diyelim
#10.06.2009 17:08:09 tarihinde düzenlendi.
|
|
Tarih: 10 Haziran 2009, 17:08 - İp: 88.***.**0.204 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ozge71 üye (Amatör) Ankara
|
merhaba Çiğdem,
gayet güzel bir fotoğraf çekmişsin.. Gözler net ve karanlık değil, yüzdeki ifade tam olarak okunuyor.. Öğleye yakın saat, güneş epey sert ancak hiç zarar etmez çünkü çekimini yaptığın konu ile örtüşüyor. Sert bir yaşama sert ışık.. Ön tarafta yüz biraz gölgede ama o da zarar etmez yeterince ışık var yüzde ve yandan vuran ışık sayesinde göz kenarındaki derin çizgiler gölgede kalmamış ve güzel olmuş .. en açık diyaframından sanırım 2 stop kısık diyafram ve 1/500 gibi bir enstantane değeri kullanmışsın ki yüz her noktasında gayet net okunuyor..
ancak arkada ışık patlamış. bilmiyorum flaş kullandın mı, ben şahsen kendi makinemin flaşını pek sevemedim ve olabildiğince tercih etmiyorum. yine de sana flaşı dolgu olarak kullanarak ön ve arkayı ışık açısından dengelemek diyenler çıkacaktır. Ben kompakt makine kullanıcısı biri olarak bunu, kadraja arkada patlayan kısımları olabildiğince dahil etmemeye çalışarak çözerdim sanırım.. Senin fokal uzaklığın olan 9.9 mm değeri geniş açı demek.. makinenin kısa tele değeri 23.2 mm de (35 mm eşdeğeri 140 mm de) bitiyor, yani portre telesi denen değerleri kullanarak adama yaklaşmak olası.. f değerin 5.5 olacak ama arkadan daha az miktarda veri alacaksın sonuçta .. tabi bilemiyorum benimkisi gibi makro modunu da beraberinde açarak alan derinliği sağlayabiliyor musun A580 ile , şu an sadece tahmin yürütüyorum..
sonuçta demek istediğim arkadaki patlama hariç gayet hoş olmuş bu fotoğraf.. onu da kadraj tercihlerinle de düzenlemek mümkün.. bunu yazarken aklımdan geçen bir düşünce de adamın giyimden daha çok bilgi vermek ihtimali idi. yani üst bedeni tamamen almak, mümkünse kirli tırnaklar, çalışarak nasırlaşmış eller, kömür tozuna bulanmış giysiler de desteklerdi konuyu.. dikey kadrajın yaratacağı etki yataydan sert olurdu ve sonuçta sana değil aşağı taraftaki boşluğa doğru gözleri daldığı için o tarafa giden gözümüz de beraberinde giyiminden fikir edinirdi..
elbette bunlar sadece alternatif olabilecek düşüncelerim ve yazdıklarımdan çıkacak olan yepyeni bir fotoğraf artık.. aklıma gelenleri yazdım ama seni tebrik ederek bitirmek istiyorum, eline sağlık..
#10.06.2009 17:22:47 tarihinde düzenlendi.
|
|
Tarih: 10 Haziran 2009, 17:17 - İp: 80.***.**3.187 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ismailer üye (Meraklı) İstanbul
|
harika olmuş , güçlü ve etkileyici üst bant. ismailer. |
|
Tarih: 10 Haziran 2009, 23:40 - İp: 88.***.**3.34 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 | 2 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|