» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | Çekim Modları (p, S, A, M)
| P (Program) Modu: Bu modda, perde hızı ve diyafram seçimi makineye bırakılır. Amaç, perde hızı ve diyafram değerlerine çok fazla kafa yormadan çekim yapmaktır. Genellikle, ışığın yeterli olduğu durumlarda ve/veya sözü edilen ayarları değiştirmeye zaman bulunamadığı durumlar... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
cyberdeath223,
2moro,
(2)
|
Ziyaretçi: 1305 |
|
Toplam Üye: 282365 | Dün: 1 | Bugün: 0 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
İstanbul’da Lodos
|
|
Fotoğrafın büyüğünü ve exif bilgilerini görüntülemek için fotoğrafın üzerine tıklayın |
|
sado34
Portfolyo için tıklayın
|
İstanbul’da Lodos |
Makina : |
Nikon D80
|
Objektif / Filtre : |
Nikon AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED
|
Kategoriler : |
İnsan Manzaraları
|
Eklenme Tarihi : |
28 Aralık 2009 |
Görüntülenme : |
2371 |
Açıklama : |
Bu günlerde Lodos İstanbul da keyifli fotograflara konu olurken, deniz trafiğinde aksamalara, baca gazlarından zehirlenmelere ve ölümlere de neden olabiliyor.
Aynı olayda keyfi, mutluluğu, sıkıntıyı, kederi ve ölümü yaşamasını nasıl da başarabiliyoruz?...
Eylül 2007
Kabataş İstanbul
koroglu1414 Cevdet Özçelik'in sorusuna verdiğim yanıt zamanla aşağılarda kalacağı için okunmama ihtimaline karşı buraya taşıdım. Bu güzel soruya verdiğim yanıt umarım yeni başlayan fotograf dostları için yol gösterici olur...
selamlar hocam..
sb ile doğanın nefis görseli olmuş.
nacizane bir sual olarak yaslanmış olan modelin ayaklarını'da kadraj dahilinde görmüş veya görememiş olmak görecelik açısından bir eksi veya artı yönleri..
bilgilenmemiz için öz eleştiriniz varmıdır acaba ?
Yanıt:
Modelin ayaklarını alacak lens aralığını tercih etseydik dalgaların kadrajda kapladığı bu alan yok olacaktı. bu coşkun etkiyi göremeyecektik daha geride olduğmuz için.
3/1 kuralı ve objeleri altın noktalara yerleştirmek adına bu kadraj tercih edildi.
Lensi biraz aşagıya eğip ayakları da görmek isteseydik bu kez de minarelerin ve gökyüzünün kadrajdaki dengesini bozmuş olacaktık.
Burada yapılmak istenen etki: 300 mm lensin perspektif ve derinlik hissini yok ederek görüntüleri ezmesi ve aynı düzlemde üç konunun fotografa etki etmesi olarak düşünüldü.
Yatay düzlemde 3/1 e yerleşterdeğimiz modellerimiz ve onların arkasında çoşkulu dalgaların yarattığı eğri, dikey düzlemde ise yine ufuk çizgisinin 3/1 oranına yerleştirilerek görselliği, resim sanatından bu yana kabul gören kompozisyon kuralları çerçevesinde kullanmaktı.
Ayakarın kadraj dahilinde olduğu anda, ayakların görünmesine bağlı olarak başka objelerinde kadraj içindeki dengelerde yaratacağı sorun, bu kadrajın daha dogru olduğuna karar vermeme neden oldu.
Özellikle yarım bırakılan bir objeyi hayalgücünün tamamlama etkisi, bu fotografda belirgin biçimde görülmektedir. Modelin duruş eğrisine göre ayaklarının nasıl bir biçim aldığını göz çok rahat tamamlayabilmektedir. Bu etki, fotografta özellikle kadraj dışında bırakılan alanların izleyicinin yorum ve görüşüne bırakılması fikrine dayanmaktadır.
Silüet fotografta dikkat edilmesi gereken en önemli konuyu da gözden kaçırmadan bir açı bulmalıydım elbette...
İki modelin üst üste binerek anlamsız bir kütle oluşturmaması için silüetin kontür çizgilerinin en belirgin açısını bulmak gerekiyordu.
Sevgilerimle...
|
İp : |
85.***.**2.124 |
|
|
|
|
|
İstanbul’da Lodos yorumları |
|
ediz_hakan üye (Amatör) Ankara
|
on numara çalışma
imrenerek izledim
kendi adıma üstbanda havale ediyorum
elinize sağlık
sevgi ve saygılarımla |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 21:01 - İp: 78.***.**0.168 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
akhisarli üye (Amatör) Yurtdışı
|
Güzel sunum eşliğinde bir Sadık Usta klasiği!
Tebrikler,
Selamlar, |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 21:11 - İp: 92.***.**4.215 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
seka üye (Amatör) Tekirdağ
|
Fotoğraf adına durup düşünülmesi , üstünde tartışılması , forumlar açılması gereken bir fotoğraf olduğunu düşünüyorum çalışmanızın ...
Dalgaların dövdüğü sahilde oturmasak da , hayâl etmişliğimiz olmuştur zaman zaman ...
İstanbul silüeti ,dalga ve bankta oturan sevdâlılar ...
Lezzetli bir fotoğraf Hocam .
Kutlarım .
Selamlar . |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 21:29 - İp: 88.***.**5.102 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koroglu1414 üye (Amatör) Bolu
|
selamlar hocam..
sb ile doğanın nefis görseli olmuş.
nacizane bir sual olarak yaslanmış olan modelin ayaklarını'da kadraj dahilinde görmüş veya görememiş olmak görecelik açısından bir eksi veya artı yönleri..
bilgilenmemiz için öz eleştiriniz varmıdır acaba |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 21:39 - İp: 88.***.**0.13 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hamit54 üye (Meraklı) İstanbul
|
Bazen bir fotografa baktığımda,
neresinden başlasam? sorusuna bir türlü cevap bulamam.
Önce nereden çekilmiş olabileceği sorusu, Kabataş olduğunu öğrendim
seyrettiklerimden gözlerimi ayırdığımda.
Sonra bu alışılmış lens değildi, tele olmalıydı, ki 70-300 olduğunu
görmek şaşırtamadı.
Ve lodosla yıkanan bir tarihin, geleceğinden ürkek silüetine karışan
benzer tereddütler içinde iki çift göz.
Emeğine yüreğine sağlık ustam selam ve sevgiler...
|
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 21:59 - İp: 88.***.**2.198 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koroglu1414 üye (Amatör) Bolu
|
hocam:detaylı, bilgilendiri açıklamalarınız dağarcığımıza çok şey kattı.
erinmeden cevapladınız,teşekkürler saygılar.. |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:07 - İp: 88.***.**0.13 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hcevikaslan üye (Özel Gün Fotoğrafçısı) Ankara
|
karayel püfür, püfür eser insana mutluluk verir denir. ama; kuvvetli bir rüzgar olaraktan lodos, şiddetini hayatın her alanında gösterebilmekte, bazen maddi hasarlarada yol açabilmektedir. bu rüzgarın şiddeti fotoğraftada etkili ve çarpıcı şekilde anlatılmıştır..iyi kompozisyon. kutlarım elinize sağlık sadık hocam. selamlarımla. |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:10 - İp: 88.***.**6.197 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fkocaeli üye (Amatör) İstanbul
|
Mükemmel bir kompozisyon olmuş,ışık her zamanki gibi etkileyici,ellerine sağlık Sadık ustam tebrikler ediyorum. |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:12 - İp: 88.***.**0.65 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kenant Objektif (Amatör) İstanbul
|
şöyle bir fotografa baktığımda buram buram ustalık kokunu içime çektim.
açık konuşmak gerekirse size ait olduğunu bilmeden ve siz...
birde cevdet beye yazdığınız cevap boşuna değilmiş buram buram ustalık kokusu.
selamlar üstadım.. |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:16 - İp: 94.***.**9.252 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bs üye (Meraklı) Bursa
|
manzarası ve silüetiyle güzel fotoğraf elinize sağlık |
|
Tarih: 28 Aralık 2009, 22:21 - İp: 88.***.**9.191 |
|
----------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayfa(lar):
1 | 2 | 3 |
|
|
*Netfotograf Fotoğraf Galerisi'ndeki fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir.
Fotoğrafların sahiplerinden izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
|
|