» Fotoğraf Galerisi |
Ayın Konusu |
Bitkiler |
Dijital Çalışmalar |
Hayvanlar |
İnsan |
Macro |
Manzara |
Netfotograf Özel |
Sanatsal - Teknik |
Siyah Beyaz |
Su Altı |
Şehir - Mimari |
Yaşam |
Yetişkin |
Diğer |
|
|
|
» Fotoğrafça | İyi Fotoğraf Çekimi İçin İpuçları
| İYİ FOTOĞRAF ÇEKMEK 50 Altın İpucu 1* Bakış noktanızı iyi seçin. Bunun için fotoğrafını çekeceğiniz konuyu nasıl göstermek istediğinizi düşünün. Sabit bir konunuz varsa (bina, çeşme vs) etrafında biraz dolaştıktan sonra en iyi açısını bulmaya çalışın. Perspektif... | Devamı » |
|
» Aktif Üye/Ziyaretçi |
Üye:
fdiker,
(1)
|
Ziyaretçi: 1175 |
|
Toplam Üye: 282392 | Dün: 1 | Bugün: 1 |
|
|
Fotoğraf Arama
|
|
mozdmr |
Adı Soyadı : |
Musa Özdemir |
Şehir : |
Ankara |
Meslek : |
Sosyolog / Akademi |
E-posta : |
Görüntülenmesini istememiş |
Üyelik Tarihi : |
21 Haziran 2009, Pazar |
Fotoğraf Sayısı : |
0 |
Yaptığı Yorum : |
254 |
Donanım : |
-------- |
Profil : |
Fotoğraf anı resmeder. Resmeder diyorum çünkü fotoğraf kelime anlamı olarak ışıkla resim yapmaktır. Fotoğraf gerçekliğin bir kesitini kaydeder ve bu yönüyle gerçekliği temsil ettiği varsayılır. Aynı anda gerçek dışıdır ve gerçeklikle ilgisi yoktur. Fotoğraf aslında gerçekliğin bir kesitini göstererek gerçekliğin bütünü temsil iddiasıdır da.
Fotoğraf görüş alanına giren gerçekliği dondurur. Bu o anı değişmez, dönüşmez tartışılmaz bir hakikate dönüştürür. Oysa gerçek, değişim yasalarına tabidir. Hiçbir gerçeklik yoktur ki donsun. Bu açıdan bakıldığında fotoğraf içinde gerçeğin hem barındığı hem de hiç barınmadığı bir etkinliğe dönüşecektir.Simülasyona yani.
Fotoğrafçı ise psikolojik olarak gerçekliğin dışında hisseder kendini. Oradadır ama orada değildir. Hem dahildir hem de değildir. Hem içindedir mekanın hem de dışında. Tabiat, insan, suç, acı, savaş vs. seyirlik birer objedir. Hüzünlü bir yüzde “karakteri çok iyi yansıtmışsınız.” şeklinde yorum içindir tüm çaba.
Yazık !!!
ACİZANE...
-------- |
|
|